Oldalmegjelenítések:

2011. április 11., hétfő

A szakácskönyvekről

Mondanom sem kell, nagyon sok, sőt rengeteg szakácskönyvem van. A legelsőt 1974-ben vásároltam meg, ami Horváth Ilona azonos évben kiadott VIII. átdolgozott kiadása volt. Vettem még számosat, de az általam legtöbbet használt az Horváth Ilona szakácskönyve volt. Hogy miért? Ebben a könyvben találtam azokat a recepteket, amelyek - megítélésem szerint - leginkább hasonlítottak az otthon főzött ételekhez. 
Amikor 1976-ban megszületett elsőszülött fiam, még többet volt használatban  ez a "mankó". . .  Most néztem meg, 36 Ft-ba került. . .  Igaz, akkoriban kb. 1800 Ft volt a havi fizetésem. (1973-ban kezdtem el dolgozni.) A mai könyvárakat figyelembe véve ez nagyon kevésnek tűnik, de gyakorlatilag 10x annyiba került, mint egy kg kenyér. Most - itt nálunk - 260 Ft/ kg a kenyér ára, 2600 Ft-ért Horváth Ilonát max. úgy kapni, ahogy a múltkoriban láttam az egyik hipermarketben, szét van "szedve" a könyv különböző kategóriákra. 

Van egy nagyon aranyos kis történetem is, ami ehhez a szakácskönyvhöz fűződik. Megosztom veletek:

1984-ig már több szakácskönyvet, füzetet, egyéb kiadványt megvettem, nagyon szerettem őket forgatni. Erre fel is figyelt az akkor 9. évében lévő nagyfiam. Elérkezett a karácsony, ő is izgatottan járt le naponta az Aranykapu nevű karácsonyi vásárba nézelődni, hogy mit is vegyen nekem. Jól ki is találta, de nagyon nehéz volt neki e titkot megtartania. Ő legalább annyira várta, hogy átadhassa ajándékát, mint amennyire én vártam, hogy megkapjam:)) Esténként erről mesélgetett, de csak azt árulta el, hogy könyv, aztán titokban megmutatta a legkeskenyebb oldalát, stb. Végre elérkezett a karácsony. Drága Fiam kipirult arccal állt elém és adta át a becsomagolt ajándékát azzal, hogy "mert tudom, anyu, hogy mennyire szereted". Kibontottam és meglepetésemre egy Horváth Ilona szakácskönyv került elő a csomagból. Igazán nagyon örültem neki, mert a régi már elég viseletes volt. Később aztán kipuhatoltam, hogy ő azt hitte, ha a kép más a könyv elején, akkor a tartalma is más:)) Azóta is ezt a szakácskönyvet használom, ámbár az elmúlt 27 év alatt már igen-igen elhasználódott, de kedves emlék, nem teszem félre.

Íme a képek:

Az általam 1974-ben vásárolt könyv:

Ezt pedig 1984 karácsonyán kaptam a nagyfiamtól:

Nincsenek megjegyzések:

Blogomban az általam készített ételek receptjei és a róluk saját magam által készített képek szerepelnek.
Bármelyik recept, vagy kép elvihető, de felhasználás esetén kérem a forrás megjelölését.
Köszönöm szépen.

2011. május 08-tól:

free counters

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...